1.The competency
The graduate student in the educational stream for English secondary high school level, will be able to pursue a professional qualifying training in the teaching field either in the public or private sector; or to enrol in higher studies/ education. They will be able to achieve this by mobilising the set of knowledge, skills and competencies, they have acquired and developed -in the fields of language, communication, literature, teaching methodology and technology- throughout the different modules they have studied at the university.
2.objectifs
The educational stream will enable students to:
1-consolidate and develop their knowledge and skills about the English language and the
Anglo-Saxon culture;
2-identify the different aspects and principles of linguistics and translation;
3- acquire the basic knowledge in the educational and methodological fields;
4- use the educational ICT tools appropriately.
5-develop their communicative and animating skills.
6-recognise the principles and the ethics of the teaching profession.
7-identify the various factors that intervene in the teaching/learning environment.
8-interpret/explain a variety of educational activities, strategies and situations
9-apply their knowledge in the field of teaching methodology in different learning contexts
10- develop self-training skills.
MODALITES D’Admission (Conformément au CNPN des Licences d’Education, la sélection des candidats se fait sur étude de dossier et un entretien oral)
Accès en 1° année de licence (S1)
– Diplômes requis :
Cette licence est ouverte aux titulaires du Baccalauréat ou diplôme reconnu équivalent.
– Mode de sélection :
La sélection est basée sur l’étude du dossier 60%, suivie d’un entretien oral 40% :
– Critère de classement :
o les notes obtenues aux examens normalisés (à l’échelle régionale ou nationale) en Arabe, Français et Anglais;
o Moyenne générale du Bac.
La commission chargée de l’entretien oral est constituée d’enseignants intervenants dans la filière ;
Le nombre de candidats convoqués doit être au plus 5 fois le nombre de place demandée ;
Procédures d’évaluation :
1) les capacités communicationnelles et linguistiques du candidat en Arabe et en Français ;
2) les capacités analytiques, discursives et argumentatives du candidat à propos de sujets de culture générale, de culture scientifique, des valeurs et des humanités ;
3) les prédispositions du candidat pour l’exercice du métier d’enseignant.
5.2. accès par passerelles :
(Diplôme(s) requis, prés-requis spécifiques, procédures, effectifs des étudiants,…) :
(Conformément au CNPN des Licences d’Education, l’accès par passerelle se fait au niveau de S3 par voie de concours dont les modalités sont précisées ci-après)
Fin d’accréditation: A.U.2028-2029